הזמן עכשיו
התקשרו כעת
+

קרוואן או קראוון?

אז איך מאייתים נכון – קראוון או קרוואן? הנה ההסבר..

  1. ראשי
  2. מידע שימושי
  3. קרוואן או קראוון?
  • webeffect
  • ינואר 27, 2020
  • 0 Comments

קרוואן או קראוון?

קרוואן או קראוון?

קרוואן או קראוון?

איך מאייתים נכון – קראוון או קרוואן? לפני שנברר את העניין, דבר אחד בטוח: מדובר על חוויית נופש אחרת מכל מה שהכרתם, המציעה גם מגורים יוקרתיים עם נופים יפים המתחלפים לאורך הדרכים.

הרבה מילים בעברית הגיעו ללקסיקון שלנו מאנגלית, ולכן כמו שקורה כמעט בכל מילה לועזית נשאלת גם כאן השאלה: איך מאייתים נכון – קרוואן או קראוון? תתפלאו, אבל גם למילה הזו מצאה האקדמיה ללשון חלופה עברית הוגנת בשם מעונוע: קרון למגורים זמניים (למשל במהלך נופש) המוסע על גלגלים מאחורי רכב גורר. ואיך כותבים אותה נכון? אם ניצמד לכללי האקדמיה, יש לכתוב קרוון.

לאיפה נעלמה ה-א'? טוב ששאלתם: בכתיב מלא תקני מאייתים קרוואן, ואילו אחרים נוטים לאיית קראוון, אך מדובר בטעות כתיב. ובכלל, אם חושבים על זה עוד קצת מגלים שהמילים קרוון וקרון מעט דומות, אבל מאיפה בעצם התגלגל אלינו אותו קרוואן? מתברר שמבריטניה, כמו הרבה דברים טובים שמגיעים אלינו משם.

רכב גורר קרוואן

קרוונים מאז ועד היום

הרבה לפני שחיברו קרוונים למכוניות וטיילו בהם ברחבי הארץ, חיברו אותם למרכבות סוסים. זה קרה בסוף המאה ה-19, כשראשוני הקרוונים נראו יותר כמו קרונות מפוארים, ובימי המערב הפרוע הם שימשו בין היתר להסעת מטיפים דתיים. רק בתחילת שנות ה-20 של המאה הקודמת החלו להשתמש בהם לתעשייה וגם לטיולים, בעיקר בארה"ב ובקנדה.

עם הפופולריות הגואה של המכוניות בארה"ב בשנות ה-50 וה-60 וסלילת כבישים ארוכים ומהירים, הפכו הקרוואנים למבוקשים יותר בקרב משפחות. בעשורים אלה הם הלכו ושינו צורה עד שהפכו לאותם קרוואנים המוכרים לנו. וממש בדומה להיום, היו אלה בתים על גלגלים שכללו מיטות, מטבח וחיבור לחשמל כך שמשפחה שלמה התגוררה בו במהלך הטיול.

איך נראית חוויית הקרוואנים בישראל?

ואיך משיגים את החוויה הזו בארץ? חברת נופי מולדת מציעה קרוואנים יוקרתיים בדומה לאלה הנפוצים בארצות הברית ובאירופה. בקרוונים תיהנו מאבזור איכותי ברמה הגבוהה יותר, ותגלו מהר מאוד איך נוצרת בדרכים חופשה יוצאת דופן ובלתי נשכחת. תענוג לנסוע בכבישים הפתוחים, לטייל בטבע ולראות את הנופים, לחנות ביער או בחורשה, לישון בקרוון מפנק עם כל הציוד הדרוש, וליצור חוויה מגבשת ומרגשת עם חברים או בני משפחה.




    Lost your password?

    User registration is disabled for now. Contact site administrator.